Cobra King F8 en F8+ driver

Om meer balsnelheid en precisie te krijgen, heeft Cobra voor het eerst drivers uitgerust met een machinaal gefreesd titanium clubblad. Maak kennis met de King F8 en F8+ drivers.

Cobra F8

Normaal gesproken wordt het clubblad van een driver met de hand gepolijst, maar Cobra kiest bij de King F8 en King F8+ voor zogenaamd 'CNC milling', een machinaal freesproces waarbij de toegestane limieten dichter benaderd kunnen worden dan bij 'handwerk'.

Zo is het clubblad 3 procent dunner en 10 procent lichter dan bij zijn voorganger, om de balsnelheid te verhogen voor een groter deel van het clubblad – hoe vaak raken we de bal immers vol op de sweetspot? Daarnaast zijn de rondingen van het clubblad (bulge en roll) preciezer gemaakt, wat de driver accurater maakt.

De F8 heeft een body van titanium en een extreem lichte kroon van koolstoffiber, waardoor het zwaartepunt van de driver diep en laag ligt. Het gevolg: een hoge balvlucht een veel vergevingsgezindheid. Om de clubhoofdsnelheid te verhogen zijn op de bovenkant aerodynamische strips geplaatst (360º Aero Technology).

Met twee verwisselbare gewichten in de zool kan het zwaartepunt worden aangepast, voor een lage, strakke balvlucht of een hogere met meer spin. De standaardloft (9º-12º) kan drie graden worden aangepast en je kunt ook kiezen voor een drawinstelling.

Net als zijn voorganger is de driver uitgerust met Cobra Connect, een systeem van Arccos waarbij een sensor in de grip automatisch bijhoudt hoe ver een accuraat je je drives slaat. Dit werkt via een gratis app op je smartphone, op meer dan 40.000 banen wereldwijd.

Bij de King F8+ worden dezelfde technologieën gebruikt, alleen is het clubhoofd iets traditioneler en en zijn de lofts een graad lager (8º-11º). Er is ook een F8 vrouwenversie beschikbaar, met meer loft en een oversized profiel.

De F8 en F8+ liggen begin februari 2018 in de winkel.

Prijs: € 429,-

www.cobragolf.com